Erfgoedplus.be vind meer dan je zoekt

Navigation Search

Nieuwsbericht

Systeemstatus - nieuwe pagina

Gerapporteerde storingen en aangekondigde onderhoudswerken worden voortaan op een aparte pagina gemeld. Om storingen aan zowel website als Erfgoedregister te melden, volstaat bovendien één gerichte mail.

Het kan voorkomen dat het Erfgoedregister niet reageert zoals men dat gewend is. Elk programma bestaat uit onderdelen die op mekaar inwerken en die soms overbelast geraken. De website of het Erfgoedregister werken dan niet naar behoren. Ook kan het voorkomen dat we werken uitvoeren en daarom de systemen uitschakelen. Dit gebeurt zelden. Maar als men uitgerekend op dat ogenblik aan een inventaris wil werken, is dit erg storend.

Systeemstatus

Ondervindt u problemen met het Erfgoedregister? U kan niet inloggen? Het lukt niet om een afbeelding op te laden? Op de website worden geen resultaten getoond? Raadpleeg dan onze systeemstatus voor gerapporteerde storingen of aangekondigd onderhoud. Meldingen worden overzichtelijk weergegeven op de statuspagina van het Erfgoedregister. U kan deze pagina ook vinden in de 'bottom'-navigatiebalk geheel onderaan de webpagina onder de rubriek 'Informatie'.

  • Storingen aan het Erfgoedregister zijn doorgaans van korte duur. Meestal betreft het een vastgelopen server. Vaak herstelt zich dit na een tiental minuten zonder onze tussenkomst. In andere gevallen volstaat een herstart. Van zodra het probleem gerapporteerd wordt, voeren we dit zeer snel uit.
  • Aangekondige werkzaamheden en onderhoud proberen we steeds zo kort mogelijk te houden. Zelfs bij ingrijpende operaties, zoals de recente omschakeling naar andere servers, hebben we de effectieve downtime tot maximaal enkele dagen beperkt kunnen houden.

Vast moment voor onderhoud

Elke vrijdag voormiddag wordt door ons ingepland voor onderhoud. Hou rekening met de 'vrijdag voormiddag' als u in het Erfgoedregister wil werken. Het Erfgoedregister wordt dan uitgeschakeld. Na de middag kan u echter weer gewoon gebruik maken van onze diensten.

OPGELET ! - aangekondigd onderhoud: Vanaf 11 maart wordt het Erfgoedregister op elke vrijdag uitgeschakeld voor de gehele dag (voor- en namiddag). Het betreft een uitzonderlijke en tijdelijke ingreep. Deze dag wordt gebruikt om de datamigratie uit te voeren van kerkelijke inventarissen. Dit is een tijdelijke maatregel voor de duur van de datamigratie. We voorzien om rond 1 mei terug te keren naar de wekelijkse vrijdag voormiddag. Onze excuses voor dit ongemak en dank voor uw begrip.

Een storing melden?

Een storing in het Erfgoedregister? Zijn wij al op de hoogte van het probleem dan kan u dit hier nalezen. indien niet, dan gaan we direct aan de slag om het probleem op te lossen.

  • Stuur bij storing een mail naar bart.bosmans@vlaanderen.be Zet het woord 'storing' in het onderwerp van de mail.
  • Vergeet niet te verduidelijken welke storing zich voordoet, het tijdstip waarop de storing plaatsvond én de specifieke foutmeldingen die men ziet.

Elke storing meteen melden?

  • U kan niet inloggen? Gebruikt u het juiste wachtwoord? Let op, het is hoofdlettergevoelig.
  • Controleer steeds uw internetverbinding. Is uw PC/laptop nog verbonden?
  • Het Erfgoedregister gaat nog steeds niet? Maak eerst de cache leeg van uw browser.
  • Sluit uw browser en start deze opnieuw op. Meestal kan u weer probleemloos inloggen.
  • Ik kan geen afbeelding opladen? Is het een .JPG bestand? Groter dan 10 MB? Enkel .JPG onder 10 MB kan men opladen.
  • Raadpleeg vervolgens de statuspagina van het Erfgoedregister
  • Wordt een storing gemeld? Dan zijn wij volop aan de slag om dit op te lossen.
  • Wordt geen storing gemeld? Stuur ons een mail met het woord 'storing' in het onderwerp.
Print deze pagina